سلام به دوستان و همراهان کتابدارانه

یکی از مهمترین راه‌های بهبود و توسعه خدمات در هر سازمان، شرکت و.ارزیابی و سنجش خدمات ارائه شده مبتنی بر استانداردها، اهداف و معیارهای مرتبط به ماهیت آن سازمان است. این امر نه تنها در مورد کتابخانه‌ها نیز صدق می کند بلکه بدلیل تعامل آنها با اقشار مختلف جامعه بسیار دارای اهمیت است. در ادامه به برخی از معیارهای سنجش موفقیت و تاثیرگذاری خدمات کتابخانه‌های عمومی در نوشتاری تحت عنوان "کیفیت کتابخانه= کیفیت زندگی!" به نقل از (Maureen DeLong) اشاره می کنیم:

1- مشارکت در برنامه‌های سواد آموزی

2- افزایش دسترس‌پذیری منابع

3- برنامه‌های آموزشی مربوط به فناوری و سواد دیجیتال

4- ارائه خدمات و ارتباط با بخش‌های کمتر برخوردار جامعه

5- ارائه برنامه‌ها به منظور مشارکت خانواده‌ها و والدین

6- خدمات چندفرهنگه و چندزبانه

7- همکاری با نهادهای آموزشی، مدارس و مدرسان

متن کامل در لینک زیر در دسترس است:

https://communityplaymaker.com/listicle/quality-of-library-quality-of-life/

به نظر می‌رسد اگر حتی چند مورد از موارد بالا با توجه به بضاعت و امکانات هر کتابخانه مورد توجه قرار گرفته و به انجام برسد، تاثیر قابل توجهی نه تنها در بهبود خدمات کتابخانه بلکه در توسعه روابط اقشار مختلف مردم با کتابخانه های عمومی (من اسم آنرا می گذارم آشتی!) خواهد داشت.

 


مشخصات

آخرین جستجو ها